A marketing kulcsfontosságú az eladásban!

Szponzorált tartalom

Képzeld el, hogy van mondjuk egy kedvenc tusfürdőd, amit mindig használsz, amire szinte esküszöl. Meglátod egy reklámban vagy a címkén a márka egyéb termékeit. Nagy valószínűséggel fogod választani ugyanannak a márkának a testápolóját is például, hiszen már van vele tapasztalatod, ami ez esetben pozitív.

Ennek ellenére nem elég csupán egyszer elnyerni a bizalmat, ahhoz, hogy örök vásárlóra találjon a gyártó, hiszen a folyamatos, célközönségnek szóló reklám elengedhetetlen ahhoz, hogy megtartsák a vásárlókat és persze bővítsék azok körét!

A marketing egy bonyolult fogalom, ami sok részletből áll össze, számos tevékenységet foglal magába. Rendkívül fontos manapság ahhoz, hogy bármit értékesíteni tudjunk, hiszen hatalmas a verseny a piacon!

Nem csak termékeknek, hanem szolgáltatásoknak is kell a jó marketing, amihez muszáj szakértők tudását igénybe venni. A piaci tevékenységek folyamatos monitorozásával lehet csak lépést tartani a konkurenciával, ezzel együtt fejlődni és szükség esetén fejleszteni.

A márkahűség elérése érdekében sokat kell tenni, nagyon jó marketinget igényel. Gondoljunk csak bele a fenti példába, miszerint ha már vannak pozitív tapasztalataid egy adott márkával kapcsolatban, akkor nagyobb eséllyel fogod legközelebb is az ő termékeit megvásárolni, mintsem bizonytalan kísérletezésbe kezdj.

Az emberek többsége hiú, ami egyben előny is lehet marketing szempontból, mivel az eladást nagyban elősegítik a szinte személyre szóló reklámok. Ezekben sokan magukra ismerhetnek, hiszen tudatosan egy bizonyos ember típust, vásárló típust céloznak meg velük. A vevő szeretete azonban létfontosságú, az eladás növelése mellett célja, hogy megkönnyítse a fogyasztók életét.

Ugyan a reklám nem egyenlő a marketing fogalmával, viszont része annak. Számos marketing típus létezik, ám amióta internet van és az szinte bárkinek hozzáférhető, megfigyelhető hogy a tevékenységek és típusok felhozatalának sokasága erre épít: SEO – keresőoptimalizálás, SEM – keresőmarketing, közösségi média marketing, tartalommarketing vagy épp az influencer marketing.

Minden vállalkozás, cég más és más tulajdonságokkal, előnyökkel bírhat annak ellenére, ha netán mégis ugyanazt a tevékenységet űzik. Emiatt is fontos, hogy mindig egyedi és személyre szabott legyen a marketing!